הרכב הלך טוטאלוס? יש מה לעשות!הרכב הלך טוטאלוס? יש מה לעשות!

26 בינואר 2020 ביטוח רכב

הסטטיסטיקות העגומות מבשרות על תאונות דרכים רבות המתרחשות בכבישי ישראל ורבים מוצאים את עצמם אחרי תאונה בתסבוכת ביורוקרטית מול המוסך, חברת הביטוח וכדומה.
כמובן שבשלב הראשון הכי חשוב זה לוודא שהנכם בריאים ושלמים ולדאוג למצב הפיזי כמו גם להחלפת פרטים במידה והיה מעורב נהג נוסף בתאונה וכן לקבל הערכת שמאי בנוגע למצב הרכב. טוטאלוס מוגדר רכב אשר הנזק הגולמי שלו על 60% ומעלה משוויו. רק אחרי ששמאי מרשימת השמאים העובדים עם חברת ביטוח העריך כך את הרכב, ניתן להגיש תביעה לחברת הביטוח בתנאי שאכן היה ביטוח מקיף על הרכב. במקרה זה, לרוב ישלחו לכם רכב חלופי עד שישולם שווי הרכב אשר הושבת.

יש חיים גם אחרי טוטאלוס

אופציה שעומדת בפני שהרכב שלהם הוגדר כרכב שאינו רשאי לעלות על הכביש מוצאים את עצמם מוכרים את הרכב לחברות פירוק. למה הכוונה וכיצד בוחרים חברת פירוק ומפיקים את הערך המקסימלי מפירוק חלקי הרכב?
בעבר פעלה במדינת ישראל תוכנית גריטה, שלפיה מי שמסר רכב ישן שעמד בקריטריונים שקבעה מדינת ישראל היה זכאי לקבל מענק כספי שנקבע מראש. המטרה הייתה להוריד מהכביש רכבים מזהמים ומסוכנים המסכנים הן את חיי הנהגים והן את חייהם של הנוסעים על הכביש. רכב ישן לא רק שאינו ידידותי לנסיעה ומזהם, הוא גם אינו בטיחותי. כיום התוכנית כבר לא רלבנטית במתכונת הקודמת והמתכונת הנוכחית רלבנטית רק לבעלי רכב מסחרי מסוג מסוים ולכן, האלטרנטיבה הקרובה ביותר היא למכור את הרכב למגרשים המתמחים בפירוק.

מגרשים אלה מעוניינים ברכבים ישנים רכבי טוטאלוס, כיוון שעבורם מדובר בהזדמנות לחלץ בפעולה מכאנית מיומנת את חלקי החילוף החיוניים שעוד יכולים לפעול ולשמש רכבים אחרים.
כמו כן, חומר הגלם, הברזל אף הוא עובר לצרכי התעשייה וכך הרכב המושבת הופך לרכב שממשיך לחיות בדרך זו אחרת ברכבים אחרים או בתעשייה. סוג של מחזור בו כל הצדדים יוצאים נתרמים וגם הסביבה מרוויחה. רבים משווים תהליך הדדי זה לסוג של תרומת איברים, כשלרכב המושבת יש את האיברים שיכולים לשרת רכבים אחרים.

מפרקים ומתוגמלים

חשוב למצוא מגרש רכב אמין המתמחה בפירוק ולבדוק מהו תהליך מסירת הרכב. ישנם מגרשי רכב שמספקים גם שירותי גרירה בפריסה ארצית 24/7, כך שאם הרכב שלכם אינו שמיש לנסיעה, הם יוכלו לשלוח גרר ולהביא אותו ישירות אליהם – למגרש הרכב לתהליך הפירוק.
בשוק לא קיים מחירון ידוע מראש או אחיד בדבר התשלום אודות רכבים הנמסרים לפירוק, אבל בהחלט אפשר לבקש מראש הצעת מחיר לפני שמחליטים להיכן למסור את הרכב. העלות נקבעת בהתאם לפרמטרים שונים, כמו למשל, מצב הרכב, שנת ייצור, סוג הרכב, דגם ועוד. יתרון בולט הוא שהמגרשים המתמחים בפעולת הפירוק לרוב משלמים את התגמול הכספי בדרך התשלום הנבחרת והמועדפת על מי שמכרו את הרכב, בין אם מדובר בתשלום במזומן, בצ'ק, בהעברה בנקאית או באמצעות כרטיס אשראי.

מכירת רכב טוטאלוס לפירוק נחשבת לאופציה מועדפת. הרכב מוצא את דרכו למקום בו ניתן להפיק ממנו ערך רב לטובת פעילות של רכבים אחרים ואתם מקבלים תמורה הוגנת בעד הרכב המושבת. התשלום לא מחייב אתכם כמו למשל בעת טרייד אין לקנות רכב חדש תמורת הנחה כספית בעד הרכב שנמסר, אלא תוכלו להשתמש בכסף שתקבלו בעד הרכב לכל צורך בין אם מדובר ברכישת רכב אחר ובטיחותי או כל רכישה אחרת. פנו למגרש רכב אמין ומוכר בתחומו עם ניסיון רב בפירוק המציע שירותי גרירה עד אליכם.

באחריותו המלאה של המשתמש לבצע בדיקות והשוואות נוספות ולקבל יעוץ מקצועי מתאים, במידת הצורך.מוסכם בזאת, כי ביחס למבצעים ו/או פרסומים עסקיים ככל שיהיו, אין באמור בהם משום יעוץ ו/או המלצה ו/או מתן חוות דעת.