כך תנהגו עם התינוק

29 באפריל 2015 ביטוח רכב, ראשי

בשעה טובה הבאתם תינוק חדש לעולם. עולם הרגשות המציפים אתכם

מסתובב כל העת סביבו: לתת לו, לטפח אותו ובעיקר… לשמור עליו.

ואיך אתם שומרים עליו בנסיעה? / תינוק באוטו- כל מה שאתם חייבים לדעת

 

ברשותכם, אני לרגע קט מפחידה. אבל מבטיחה להרגיע וגם לתת המלצות מצילות חיים.

אז ככה, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מידי שנה נפגעים בישראל כ-3000 תינוקות בני 14-0 כנוסעים ברכב.

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, גם מעלה סטטיסטיקה לא מעודדת, כי בשנת 2008

כ- 64 ילדים, בגילאים אלו נפגעו באורח חמור (קשה או קטלני).

נתוני רישום הטראומה הלאומי מצביעים על נתוני פגיעה חמורה גבוהים מאוד בגילאים אלו. בשנת 2005 – 267 תינוקות בני 14-0 אושפזו ב- 10 בתי החולים שנכללו ברישום, בעקבות פגיעתם כנוסעים בכלי רכב. כמו כן, בקרב הילדים המאושפזים בעקבות הפגיעה כנוסעים ברכב, 15% סבלו מפגיעה קשה.

 

אז מה אפשר לעשות?

גם אני שאלתי את עצמי את אותה השאלה וניסיתי להכין לקראת הלידה את המקום הטוב והבטוח ביותר בעבורו.

 

מושבי בטיחות

נסיעה ברכב ללא מושב בטיחות או במושב בטיחות שאינו מותאם מסכנת את חיי התינוק. תינוק שאינו חגור במושב הראוי לו, נמצא בסיכון כפול לתמותה.

בכל נסיעה, גם הקצרה ביותר, יש להקפיד להושיב את ילדכם במושב הבטיחות המתאים לגיל ולמשקל הילד.

 

המיקום הנכון

ההמלצה הגורפת היא לא להסיע תינוקות וילדים קטנים במושב הקדמי של המכונית.

המושב האחורי והאמצעי נחשב לבטוח בהרבה. בעיקר כאשר התינוק מונח במושב הייעודי, מעוגן באמצעים מקוריים וכאשר פניו בניגוד לכיוון הנסיעה.

אולם מסתבר כי נשים רבות וגם גברים, דווקא מדאגה לשלום הילד, מעדיפות שלא לוותר על השליטה בתינוק. הן רוצות להיות שם כשהוא זקוק למוצץ, לטישיו או לסתם ליטוף אימהי להרגעת בכי קורע לב.

הורים רוצים להיות מסוגלים להגיב למצוקת התינוק במהירות מרבית. לכן מוותרים לא פעם על סעיף הבטיחות, לטובת הנוחות. בדרך, הם שוכחים לעיתים כי אסור בתכלית, בשום פנים ואופן, להושיב תינוקות במושב הקדמי אם יש בו כרית אוויר פעילה.

 

אז מה עושים עם כרית האוויר?

התינוק יושב במושב הבטיחות כשהוא חגור בחגורות מיוחדות. גובה הפנים שלו נמוך בהרבה מהממוצע של מבוגר והתנפחות כרית האוויר, במקרה הצורך, מסכנת מאוד את התינוק היושב כשגבו לכיוון הנסיעה. בסכנה העיקרית היא חנק, ח"ו.

אי לכך, בתנאים אלה,חובה לבטל את פעולת כרית האוויר, או להושיב את התינוק במושב האחורי ברכב. במצב שכזה ובכפוף להוראות הבטיחות, יוצא אפוא, שאת מוגנת במהלך הנסיעה והתינוק שלך… לא נעים. אבל ממש לא.

בנוסף, מעטים ההורים המודעים לעובדה כי בזמן שהם מסיעים לבדם את ילדיהם, הם נמצאים ברמת סיכון גבוהה ביותר לתאונה. זאת היות והילדים הם מקור בלתי נדלה להיסחי דעת.

לדוגמא, אתה נוסע עם הקטן לפעוטון ובדרך נופל לו הבקבוק. כולנו יודעים שמדובר במצב שלעיתים לא ניתן להתעלם ממנו. ההורה הטוב שולח יד לקרקעית הרכב ובמקביל מסובב את הראש על מנת להרימו ולהכניסו לפי הילדון. בפרק זמן זה, הסיכוי לתאונת דרכים עולה מיידית במאות אחוזים.

 

בגלל האמור לעיל ועוד רבות, את חייבים מערכת אפקטיבית שתשמור עליכם ותתריע בפני תאונות דרכים.

ויש לי גם בשורה: ישנה מערכת למנעית תאונות שממש מתאימה לך.

 

מערכת איווקס- למען התינוק שלך

איווקס, הינה מערכת רדאר המשמשת להתרעה אקטיבית מפני סכנות בכביש. המערכת סורקת את סביבתו של הרכב ומתריעה בפני הנהג על סכנה, כדי לאפשר לו להגיב בזמן אמת. כך, למשל, ביכולתה להתריע בפני הנהג כאשר הוא סוטה מנתיב הנסיעה, או כאשר הרכב שמלפנים בלם והמרחק אליו מצטמצם מדי.

השימוש באיווקס מציל חיים ממש!!! וביכולתו לצמצם משמעותית את מספר התאונות הנגרמות מהסחת דעת. בארץ, רק המערכות מבית איווקס תאונות דרכים כוללות גם מצלמה אופטית וגם רדאר חדשני הסורק את הכביש כל העת. היתרון העצום של תוספת הרדאר הוא היכולת שלו לתפקד בכל מזג אויר וגם בחשיכה מוחלטת!!!!!

התצוגה של מערכת איווקס ממש פשוטה, ברורה לעין ואינטואטיבית- כמה נוריות אזהרה שמהבהבות אם מתקרבים מהר מדיי למכונית שמלפנים. כמו"כ, נורות אחרות יתריעו על מעבר נתיב. במקרה של סכנה חמורה מאוד, צפצוף חזק וייחודי ימלא את חלל הרכב ויעורר אותך לפעול כנגד המתחולל סביבו. תפקוד המערכת התגלה כיעיל במיוחד להגנה משמעותית עבור תינוקות שאינם מוגנים בכרית אויר.

כי אין דבר שיקר יותר מהילד שלך!

 

באחריותו המלאה של המשתמש לבצע בדיקות והשוואות נוספות ולקבל יעוץ מקצועי מתאים, במידת הצורך.מוסכם בזאת, כי ביחס למבצעים ו/או פרסומים עסקיים ככל שיהיו, אין באמור בהם משום יעוץ ו/או המלצה ו/או מתן חוות דעת.